Lotta

 
 
 
Jag, upphovsman liksom litteratör för denna blogg, är en tjugofyra år gammal kvinna vid namn Lotta.  Jag kommer ursprungligen från Västernorrlands inland, men har idag lämnat de höga bergen och de djupa dalarna i söder för att leva i den boreala vildmarken i de nordligaste delarna av Sverige. Här spenderar jag min vardag tillsammans med min underbare make P ä r och våra tre hundar – R e m u, L i l y och H e m i. Var alldag består av eget företagande, jakt och hundskötsel. Livet är hårt men underbart, skulle kunna sägas. Här finns inte tid för svammel!
 

Jag personligen är en glad individ som värnar om det egna före allt annat. Egoist? Inte nödvändigtvis, men överdådig genorisitet har aldrig tagit mig långt här i världen. Jag vill leva i frihet, utan en styrande hand eller riktad kompass, och för att lyckas med det krävs hårt arbete liksom karaktär. Min filosofi är att det endast är individen själv som kan skapa sin framtid, eller som George Bernard Shaw en gång sade
Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself”.


Mina intressen utgörs i huvudsak av hundar, diverse formgivning liksom fotografering. Jag älskar att spendera tid i naturen tillsammans med min lilla familj, både i jaktsyften men även överlag. Mitt intresse för - samt dragningskraft till -  det vilda finns i blodet sedan långt tillbaka i tiden, då jag härstammar från en lång rad jägare och skogsmän, bland annat. Som dotter till en hängiven nimrod kom även jakthundar att bli en självklarhet i vardagen, varför jag idag inte skulle kunna tänka mig ett liv utan de fyrbenta kamraterna vid min sida.


Det var en kort beskrivning av mig.

Med vänlig hälsning,
Lotta.

 

 

 
 


KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback