Hit och dit

God kväll!


Har precis placerat röven i soffan och försöker pusta ut.. Det har nämligen varit ett evigt körande fram- och tillbaka idag. Vid kl 15.00 körde jag baby in till stan, därefter var det en massa grejer som skulle fixas på plats. Jag har bla inhandlat födelsedagspresenter till småtjejerna, vilket blev ett stort pyssel/scrapbook-set från Hello Kitty till största tjejen, och två Hello Kitty pussel till minstingen. Ganska fantasilöst med Hello Kitty, jag vet. Men hellre köra på säkra kort än osäkra.. Efter Barnens hus var jag in på hemlig butik (;D) och hämtade ut något som jag längtat efter hela veckan. Fan vad glad jag är alltså, det finns inte ord som kan beskriva min lycka. Så fina, så betydelsefulla, nu och föralltid ♥ .. Efter det skulle presenterna postas på Maxi, samt lite grejer hämtas åt Butiken på Landet inne i centrum.

Väl på hemmaplan var jag in på en kaffe hos Minna och surrade lite skit. Det är verkligen skönt att ha vänner så nära, några hundra meter bort liksom. Remu'sen fick följa med i vanlig ordning och leka med gammel-Putte, en Australisk Terrier på 8år. Haha, han gör ju några enstaka helhjärtade försök att leka med valpen iaf. Men jag gissar på att han mest tycker Remu är fruktansvärt dryg ;)

  
En otrimmad Putte x2 från i vintras.

Efter massa kacklande hos Minna åkte jag hem och packade ihop begge hundarna och begav mig mot farmen för arbete. Det var lite produktbilder som skulle fotas, och allt som allt var jag väl där en och en halv timme ungefär.. Jag har kravlat omkring på stengolvet som en jävla ödla, möblerat om halva butiken och svurit mig till förbannelse, för att tillslut inse att inga av mina onödiga ansträngningar hade behövts egentligen. Men men, allt skall ju testas för att det skall bli så bra som möjligt.. Nu återstår bara skapande av kollage osv. Work, work, work..

För ett tag sedan installerade jag något simpelt fotoprogram på telefonen som gör att man kan slänga på lite roliga filter osv på bilderna. Det är väl någonting liknande det där "Instagram" 's funktioner kan jag tänka mig. Men det är ju en rolig grej för att göra de gryniga och tråkiga mobilbilderna lite uppiffade iaf. De har ju en tendens att bli väldigt platta och just tråkiga nämligen. Jag sökte bara i appstore efter "photo effects" eller liknande. Kan ju vara ett tips till alla som inte använder sig av Instagram.

  
Exempel, två bilder med ett kritfilter av något slag :)


Jag måste snabbt slänga in att det känns väldigt skoj att så många gillar min nya hårfärg. Jag har fått så mycket snälla kommentarer från massor av olika personer. Tack så hemskt mkt allihopa, det värmer ♥

Nu ska jag ta och käka lite tonfiskssallad och kika på någon film.. Bara imorgon, sen är snart min baby hemma igen ♥

See ya'll!


KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback