Vår duktige rävunge

God kväll.

Jag är precis hemkommen efter en skogstur med Remu. Allt börjar falla på plats för vår lille räv nu. Successivt ökar hans sök, och man ser verkligen i hans blick att han är på jakt. Han är så glad, älskar det han gör. Det skall verkligen bli spännande nu framöver mot jaktsäsongen att se hur han utvecklas. Det är ju som de flesta vet inte så lätt att jaga in en hund. Instinkerna finns där, men de skall också väckas. Ett litet misstag under injagningen och du kan förstöra din hund för livet. Många verkar tro att man bara köper en jakthund, och sen jagar den. Haha, så är det verkligen inte. Eller ja, vissa kan väl ha "dumtur", som det heter. Men den riktigt bra jakthunden har i regel även en mycket duktig, erfaren och framförallt tålmodig jägare i andra änden av kopplet.


Solnedgång uppe på myren.


Remu tillbaka efter sök och checkar vår position.


Tidigare idag fick jag sms om att paketet innehållande bla min plattång kommit fram på Maxi. Gud vad skönt det skall bli att kunna platta håret. Jag får ju sådan där 80-talsfrisyr efter dusch, mitt hår sväller så förbannat. Haha.. Så imorgon blir det till att köra en sväng in till Happis, och sen skall jag njuta av mitt platta hår ;)

God natt allihopa!


KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback