Iskallt

God morgon, eller god förmiddag kanske jag ska säga...

Häruppe i norr härjar just nu en ruggigt bitande kyla. Idag är det sisodär -37 eller något, och inte ens Ingonen vill vara ute speciellt länge. Hans ansikte förfryser på en gång, och han får typ spikes under hakan. Ganska sött ändå, men inte speciellt roligt. Matte fryser också vill jag lova, så inni helvete! Igårkväll när jag var ute och gick en runda på ungefär 4km förfrös fejjan, mitt hår var kritvitt och mina sönderknäckta fingrar värkte så fruktansvärt mycket. Kanske dags att börja tänka på konsekvenserna av den idiotiska ovanan? .. 





Nu i några dagar framöver får vi tillökning i form av lilla Nessie. Ingo lär ju bli sådär lagomt glad, haha, han pallar henne i några minuter och sen vill han nog mest av allt krypa in under en sten och försvinna ;) Det är synd att Nessie är så klent pälsad, annars hade vi kunnat spendera lite tid ute i skogen. Men hon är precis som Tarox, hoppar runt på tre ben och gnäller. Stackars liten..


Nu ska jag återgå till verkligheten igen.
See ya

Postat av: Nataly

finaste ingodingo!

2012-02-05 @ 22:11:29
URL: http://wakt.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback