Inför ensamheten

God kväll.

Sitter i vanlig ordning inför babys spelningar med en klump i magen eftersom han skall åka. Jag hatar verkligen när han är borta, saknaden blir enorm. Jävla skit, det tär verkligen på mig att vara såhär blödig.. Dock kan jag ju skatta mig lycklig som har våra fina hundar. Grabbarna som varje dag har humöret på topp och skulle göra vad som helst för endast en liten klapp på huvudet.. Nej ni, kärlek är inte det lättaste alla gånger, men det skall det väl inte vara heller antar jag. Jag kommer direkt att tänka på två rader ur en dikt skriven av min favoritpoet Esaias Tegnér: "Det ges ej glädje utan smärta, och kärlek finns ej utan mod". Två korta och ynkliga strofer som ändå besitter sådant otroligt starkt budskap. Han var inte dum minsann, den där Tegnér. Hans texter har på ett eller annat sätt betytt väldigt mycket för mig under många års tid.



MIN baby. Världens vackraste.


På lördag eftermiddag kommer mormor och hennes karl på besök. De hade tydligen bokat rum i pensionatet nere på farmen. Hur länge de blir här är tydligen oklart, men känner jag min mormor rätt så drar de under dagen på söndag. Där finns ingen ro inte. Det skall faras, flygas, ses och snokas. Haha.. P kommer ju hem på söndag kväll, de lär ju vilja träffa honom med. Men som sagt, det är inte alls säkert att det finns sinnesro nog att stanna en natt extra.

Jag har under dagarna fått lite mer beställningar på jobb också, så nog har jag lite att göra för att få tiden att gå nu de kommande två - tre dagarna. Utöver det så är ju även P's goa syster med familj häruppe i iaf en dag till, så  jag lär ju spendera morgondagen med dem innan de drar ner till småland igen.

Näe, dra helvete. Nu blir det lite kvalitetstid med älsklingen innan sängen kallar. Jag ska skjutsa honom och Buffeln till Kallax imorgonbitti vid 07.30-tiden.

See ya'll.

Postat av: Angelica + Pommarna

Han kommer snart hem igen. ^^

2012-07-28 @ 19:35:02
URL: http://linneaangelica.wordpress.com/

KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback