Ingen sömn utan dig

God kväll, eller god natt, kanske jag hellre skulle skriva. Jag är i vanlig ordning uppe vid småtimmarna och funderar över hur jag skall bli trött. När inte baby är hemma finner jag ingen ro till att sova. Eller jag vill rättare sagt inte sova, inte utan honom. Sängen känns så kall, allt är kusligt och jag tycker mig höra konstiga ljud exakt hela tiden. Jag vaknar av ingenting, minsta lilla knarr väcker mig.. När min älskling ligger bredvid sover jag som en stock, känner mig lugn och framför allt trygg. En trygghet jag aldrig någonsin tidigare känt. Om du ändå låg här intill mig nu älskling ...

På söndag skall vi på dop. En av P's vänner har fått en liten flicka, som skall döpas till Idun. Jag har alltid sagt att OM jag någonsin får barn, och det blir en flicka, skall hon heta Idun. Nu kommer jag inte kunna använda det namnet, vilket känns snopet med tanke på att jag aldrig trodde någon i min omnejd skulle välja ett sådant namn. Förbaskat ;) .. Eftersom jag är en dyster person, helt utan klädsmak, insåg jag att jag behövde inskaffa något passande att bära till just detta dop. Att komma i en tröja försedd med dödskalletryck, vore väl kanske inte någon direkt bra idé. Jag skulle ju om inte annat se väldigt trög ut. Så jag tog mig helt enkelt en titt nere i Butiken på Landet, och fick hjälp av Pia och Inger att välja en topp som man kan ha till lite finare tillfällen. Denna gången blev det en blus från By Marlene Birger, chokladbrun. Jag gillar den, enkel, snygg och elegant. Passar till många olika tillfällen. Priset däremot, fyfan. Men vill man ha lite finare grejer, kostar det därefter. Haha. Jag tror den kommer bli fin tillsammans med ett par svarta jeans kombinerat med mina kilklackar :)

 


Snygg va? :)




Vid klockan 13.00 skall jag hämta P i Happis imorgon. Och innan dess har jag diverse saker som jag måste få gjorda. 

God natt!



KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback