Hektiska dagar

God dag!

Oj vad fullt upp vi haft de senaste dagarna här hemma. Det har styckats älg, hanterats kött samt utfodrats kossor. P's fader har nämligen varit borta, så baby och jag har skött om boskapen nere på farmen. Det har inneburit långa dagar med enbart arbete. Mkt kroppsarbete. Och jag måste verkligen säga att jag trivs med det. Fan så mycket mer än att uggla i en dataskärm. Gud vad skönt det varit. Jag känner mig så vaken och har enormt mycket energi. Precis som det skall vara! Dessutom är frysen nu fylld med underbart älgkött, så sämre kan man ha det!


Bogarna i förgrunden, samt resterande kropp av en älgko i bakgrunden :)


Nu skall vi ta och packa in oss i bilen och brumma ner på farmen, kossorna skall nämligen få sitt andra mål mat för dagen. Därefter blir det skogen för P, Heinrich samt Remu. Och där under tiden tar jag mig en kopp kaffe med Minna och surrar lite :)

P & K


KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback