Recurvebåge

Halloj
 
Igår fick vi hem en ny båge från staterna. Riktigt frän, och denna kan även jag skjuta med. På P's compoundbåge är det för hård dragvikt för mig, och även fullvuxna män har svårt att dra den. Så denna blir super för framtiden! Vi har spekulerat i att skaffa en compound åt mig med, men då med lättare dragvikt. Jag vill påpeka att detta är vapen, och inte leksaker inköpta hos exempelvis Hobbex. De är ämnade för jakt, och penetrerar lätt en människokropp. På tuben finns många klipp där bågar används i jakt på bla björn. Då kanske ni förstår kraften i dessa. Vår recurvebåge är dock för klen för björn, men fungerar utmärkt på mindre vilt. I Sverige är det förbjudet att jaga med båge, men i Finland är det lagligt.
 
 
  
Bilder från provskjutningen av recurven
 
 
Denna veckan har jag en helvetestenta i skolan. Jag förstår inte hur de tänker när de gör på detta viset. Troligtvis vill de framkalla självmordstankar och förstöra möjligheten till att fira 1:a maj med familj och vänner. Jag såg i lärarforumet att många elever, både som studerat his Miun innan samt nya, hade påpekat tentans omfattning och storlek. Vi har fram tills på söndag kl. 23.59, vilket medför att all tid fram tills dess kommer gå åt till skolarbete. När t.o.m rutinerade studenter uppfattar arbetet som överdrivet, då är det garanterat så. En vanlig tenta består i regel av sex uppgifter, denna av nio. Då vill jag även påpeka att tiden är knapp i vanliga fall. Usch. Hoppas mina lärare får en trevlig och minnesvärd brasa tillsammans med familj och vänner.........
 
Nu skall jag återgå till kaffe och tenta. Wish me luck...
 
P & K

Postat av: Angelica med dottern Bella

Roligt att du bloggar mer. =D

2013-04-30 @ 13:00:08
URL: http://linneaangelica.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback