Hundgården

God "morgon".
 
Jag tänkte nu försöka klämma in ett blogginlägg innan jag måste ner på farmen och vara standby i butiken. Fram tills nu har boskap matats, och det har planerats för hundkoje/berikningsinteriör-bygge till hundgården. Livet rullar på i rask takt, och imorgon åker P till Alta i Nord-Norge för att spela med BB. Då tänkte jag passa på att måla hundgården. Därefter kommer min kusin dyka upp någon gång i helgen, antingen lördag eller söndag. Han skall jaga älg häruppe två veckor framåt, och med sig kommer han att ha fine Arttu, en Karelsk björnhund som det var flera år sedan jag såg sist.

Nå, nu skall jag inte vandra iväg så detta drar ut alltför mycket på tiden. Jag lovade er bilder från hundgårdsbygget, så här kommer de - från början till färdig gård!
 
Syllarna tjäras för skydd mot fukt och röta.
 
 
De ihopmonterade sektionerna.
 
 
Dörrsektionen.
 
 
Gruset som gör grunden liksom fyllningen i hundgården.
 
 
Matta utplacerad för att motverka att ogräs växer upp i hundgården.
 
 
Matta och grus.
 
 
Mattan är täckt, och här började det dryga arbetet med att göra grunden jämn.
 
 
Grunden justeras och syllarna placeras "i vatten" (ett otroligt tidskrävande arbete).
 
 
Syllarna ihopmonterade och ramen fylld med bottengruset.
 
 
Sektionerna börjar monteras upp.
 
 
Klart för den sista sektionen - dörrsektionen.
 
 
Hundgården färdig!!
 
 
Närbild på dörren, som vi är väldigt nöjda med!
 
 
Fäääärdig :D
 
 
Lily och Hemi utforskar sin nya rastplats. Haha, inte ser de stora ut därinne inte ;)
 
 
Detta är alltså den första färdiga hundgården. En till lika stor kommer byggas på nedanför denna, liksom fler därefter. Våra hundar är bortskämda små individer, så är det bara ;) .. En granne var även förbi igår, en sån person som kan vara lite dryg på det viset att han påpekar hur "Han skulle gjort". Ja, ni förstår säkert. Dock trodde han att det var köpta sektioner, så minen han gjorde när vi berättade att vi själva byggt allt gjorde min dag! Haha.

Nu skall jag skynda mig och byta kläder, sen masa mig ner till butiken!
P & K

Postat av: Elin

Nice!!

2013-08-29 @ 18:57:47
URL: http://elinsdagbok.se/
Postat av: Angelica med dottern Bella & Pommarna

Blev jättebra! =)

2013-08-30 @ 10:33:23
URL: http://linneaangelica.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback