Studera mera!

Halloj!

Nu var det ett tag sedan igen, och mycket nytt har fallit in sedan dess. Vi har numer en övervåning, vilket känns helt underbart. Det är fortfarande en del grejer som behöver införskaffas, samt lite småjobb kvar för snickaren. MEN vi har som sagt en övervåning nu, och när allt är klar kommer det bli kanonbra! Jag trivs redan som fisken i vattnet.

Vad mer är nytt som bör tas upp tro? .. Jo, från och med den 27:e kommer jag börja studera på heltid. Jag har kommit in på Turismvetenskap, och det känns väldigt spännande. Igår fick jag hem nästan all litteratur, bortsett från någon enstaka bok som behövde specialbeställas och kommer senare. Tur som fan var dock att dessa inte kommer behövas i första momentet. Om det hade varit på det viset, hade jag varit ganska körd.. När jag luskade igenom böckerna insåg jag att det var väldigt länge sedan jag läst engelsk litteratur. Dessa är även skrivna på ett hyfsat avancerat språk. Större delen av mitt engelska vokabulär har fallit bort, så detta kommer bli enormt bra för att träna upp engelskan igen. Svårt kommer det att bli, men det skall ju inte vara så jävla enkelt heller. Det är bara att kämpa på och hålla alla deadlines! :) Självfallet var det även de tjockaste samt mest informativa böckerna som var skrivna på engelska.. Haha...


Första kapitlen i de engelska böckerna jag fått hem hittills! :)

Annars då? Jo allt är bara bra, med både mig, P och lille räven. Igår kom vi hem efter en kortare tripp till Sthlm där BB hade releaseparty. Det var kanonbra i vanlig ordning, och snart kommer deras platta ut. Beställ för fasen! (Ginza.se) ;)  


Nu skall jag ta och fortsätta läsningen i Seminarieboken, så jag lär mig skriva, presentera och opponera ;)

P & K

Postat av: kristina

Jordu, den engelska litteraturen är nästan alltid de största! Har en jätte på ~ 900 sidor! Det aset ska jag sälja, vill inte se den något mera nu ;) Roligt med studier, men stundtals får man verkligen veta att man lever! :p

Svar: Ja självfallet är det så. Och det var ju inte igår man uppdaterade sig på det planet. Fy fan, nu blir det till att förstå, även om man inte gör det. Haha..
redreality.blogg.se

2013-01-19 @ 23:19:29

KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback