Förklaring?

Ja, hallå igen.
 
Mitt förra inlägg var tydligen en aningen deprimerande, har jag fått höra. Egentligen kan jag inte förstå varför, men troligtvis ses inte nuet på samma vis av er läsare om ni ställde er frågande till innehållet. I mina ögon är dagens situation uppenbar. Den ordinäre svensken lever i bankens värld, med flådigt hus, dyr bil, kanske båt, sommarstuga i Spanien, platt-tv och senaste stereoanläggningen - men äger, ja just det, INGENTING. Kanske har frugan opererat tuttarna, alternativt injekterat nervförlamande medel i fejset (botox), eller möjligtvis skaffat sig en anknäbb (läppförstoring). Detta med lånade pengar, såklart, vilket per definition innebär att en människas utseende kan ägas av banken. Bisarrt och helt makalöst idiotiskt, både tanken på att folk faktiskt lånar pengar till att deformera sina kroppar, men också att det utlånas pengar till sådant. Det är ju skitlätt att konsumera, då du inte behöver inneha de monetära medel som krävs för att införskaffa det du vill ha. Avbetalning is the shit, med andra ord, så länge du kan betala dina räkningar. Vad händer annars? - Jo, det som inte är ditt tas ifrån dig. Snacka om frihet va?
 
Sen var det mitt uttalande gällande "den indolenta generationen". Precis som jag skrev anser jag att ett MYCKET STORT procenttal i min generation bokstavligt talat är idioter. Höjden av kreativitet innebär att fota sig själv i spegeln, och helst då på gymmet. Varför vet jag inte, men jag antar att det är någonting som just nu är "inne". Man tränar för "likes" på Facebook, Instagram och vafan allt som nu finns. Sen häller man i sig sprit under helgerna, för det är ju hälsokuren Nr. 1. I övrigt spenderar man sin tid på att gnälla, tycka synd om sig själv eller vurma för exempelvis djurs rättigheter. Man anser att alla har skyldigheter, utom en själv. Blir man av med jobbet är det någon annans fel, exempelvis. Ja, listan kan göras lång. För lång. Därför avslutar jag nu här, innan jag blir riktigt irriterad.
 
 
Gick det lättare att förstå min poäng i detta inlägg? Jag hoppas det.. 
 
Sen vill jag bara lägga till - Jag lever ett väldigt lyckligt liv, gör det jag vill och spenderar dagarna med den bästa människan i världen. Det är troligtvis därför jag irriterar mig på alla andra, som gnäller och kvider om allt hela tiden. Det är nämligen ingen annan än du själv som kan skapa din vardag. 


KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback