Sjukdom och galenskap

God Kväll.

De senaste dagarna har varit allt annat än glamorösa. Vi har drabbats av influensan från helvetet här hemma. Tiden har spenderats till att genomlida febersjukdom, hosta lungorna ur sig samt torka snor. Visst låter det skoj? Inte verkar eländet vilja ge med sig heller, utan man hoppar fram- och tillbaka mellan de olika symtomen. Please kill me! .. Mittuppi allt åkte även svärpäronen iväg på affärsresa, så djuren blev därmed vår börda fram till på onsdag denna vecka. Det känns väl sisodär att anstränga kroppen fysiskt just nu. DOCK är det ju inte jag som gör det tyngsta jobbet, som vanligt, så jag skall väl inte klaga alltför mycket. I övrigt är det väldigt lugnt tempo som råder, och endast småsaker blir gjorda. Hundarna har utvecklat någon form av sympati-influensa och delar gärna soffan när tillfälle ges. Tur de har överseende med vårt självömkande ;)

 
Förutom influensahelvetet som härjar här hemma, blev R e m u igår morse sjuk och började kräkas slem. Därefter har matvägran följt utöver mer kräkningar och idag kräktes han slem utblandat med blod. Av veterinärerna i Kalix blev vi hänvisade till Djursjukhuset i G a m m e l s t a d (eftersom de inte kan lägga in patienter om detta skulle behövas) där de röntgade honom samt tog blodprover. Från oss till G a m m e l s t a d är det cirka två timmars bilresa, vilket såklart innebär att man inte bara sätter sig och åker dit i onödan. Men över telefon sades att det var viktigt att han kom in eftersom blod setts i uppkastningarna. Det som konstaterades genom röntgenbilderna var att han hade mycket gas i magen, och var ganska tom i övrigt (Det hade man inte kunnat räkna ut med tanke på att han inte ätit på ett dygn?). Därefter hade de ingenting vettigt att komma med. Angående blodet i kräkningarna var detta inget farligt, utan ganska vanligt eftersom halsen ofta blir irriterad efter många upprepade vomeringar. No shit?! Men in skulle vi, till varje jävla pris. Därefter ordinerade idioten till veterinär ett foder som han skall äta i en vecka, för att sedan yttra att hunden borde kastreras om han inte skall gå i avel (av helt outgrundlig anledning). Vad fan har hänt med Sveriges verkande veterinärkår?!  Det här är ju rena jävla vansinnet. I telefonen innan vi bilade ner påpekade jag även att vi har VÄLDIGT LÅNGT att åka, och att vi bara ville åka in om de VERKLIGEN tror att något är käpprätt åt helsike med honom. Allt handlar enbart om profit numer, och att lura på människor ditten- och datten. Det där förbannade fodret som vi blev tvingade att köpa (jo, faktiskt tvingade, de fick det typ att låta som att man var en djurplågare inför väntande kunder i väntrummet om man INTE köpte det) är ett veterinärfoder från Royal Canin. Rena rama dyngan med andra ord. Ett jävla pissmärke ägt av Mars Inc., ett multinationellt amerikanskt livsmedelsföretag som förutom det "underbara och superbra" Royal Canin även tillverkar Pedigree, Frolic, Whiskas, Twix, M&M, Maltesers m.m. En riktigt soppa med andra ord, för att lura alla dumma jävla konsumenter att de har enorma valmöjligheter, när allt egentligen kommer från ett och samma ställe. Suck. Behöver jag påpeka att jag är upprörd? Vi köpte iaf en 2kg's säck för 300kr (jajjemen, som hittat för lite kycklingmjöl och ospecificerat procenttal protein av animaliskt ursprung) och åkte sedan hem. Hade jag inte varit så jävla sjuk hade jag dragit igång ett jäkla liv, men med feber och hosta ville jag bara hem. Svaren från blodproven skulle de återkomma med via telefon (vilket de aldrig gjorde). Väl på hemmaplan var Remu pigg och alert igen, och smaskade glatt i sig allt möjligt utan att kräkas..... Så, vad har man lärt sig av detta? När man tror man väntat för länge, skall man vänta iaf en dag till innan man kontaktar veterinär. OM det inte rör sig om något riktigt allvarligt då vill säga. Och sen skall jag aldrig åka tillbaka till det där skitstället. Aldrig. Kalaset slutade för övrigt på 3200 kr, för en röntgenbild och två blodprov. Plus piss-fodret och bensin på det. Tur man (läs jag) är dum i huvudet....
 
 
Tack Remu, tack.
 
 
Nu skall jag placera mitt sjuka arsle i soffan och titta på antingen en film eller tv. Hemi tänker jag tvinga ligga bredvid ;)

Ha det.

Postat av: Angelica med dottern Bella & Pommarna

Usch vad jobbigt. Tur att han är frisk och kry nu i alla fall.

2014-02-03 @ 23:07:28
URL: http://linneaangelica.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback