Kattarauga

Jajjemen, nu har vi en ny filur under taket - Kattarauga. Och ja, han heter så. Jag och Pärra hade en liten tävling om vem som kunde komma fram till det konstigaste och roligaste namnet. Mitt förslag var Gmork varpå Pärra tillslut fann "Kattarauga". Egentligen är det inte så knepigt, då det på gammal fornnordiska betyder "Kattöga". Men det låter förjäkla skoj att säga ;)
 
Han är en helt vanlig misse, men har som alla andra bondkatter raskatt i sig. I hans fall har han sån där alienras i blodet, Cornish Rex eller vad fasen de heter. Och det syns, till min stora fasa. Jag har alltid tyckt att de katterna ser ut som något passande i en skräckfilm. Ni vet, stora stirrande ögon, stora öron, tunn kropp, höga ben och en lååång smal svans. Yuuääk. Men han har ju också bondkatt i sig, som tur är!
 
Med hundarna har allt fungerat fin-fint. På endast några dagar var han deras nya bästis. Remu bryr sig dock inte om honom. Han har väl lyckats lukta på honom någon enstaka gång iaf. Hemi älskar att tvätta liksom nagga honom och Lusen gillar att köra lite boxningsmatcher med honom då och då. Så detta var hur skönt som helst, min stora oro var ju att Lily skulle svälja honom levande vid första anblick ;)
 
 
Nu skall jag återgå till vardagen. Vi har det olidligt varmt ute just nu vilket märks på hundarna :/
 
P & K


KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback