Tankesnurra

Tjoohoo
 
Nu var det ett tag sedan sist! .. Vi är hemkomna från Sydafrika, hela och rena. Vi hade en fantastisk jaktresa på alla sätt och vis! Vi har sett alltifrån kudus till giraffer, häftiga monument från Boerkriget till pissiga shoppingcenter. Vi fick även besök av P's goda sydafrikanska vän Paolo under några dagar, vilket var hur king som helst! Jakten blev verkligen lyckad. P fällde två djur, en blue wilderbeest och en eland. Jag och Paolo lyckades ta två vackra springbok's. Hur king som helst! .. Mer om denna resa kommer komma senare!
 
Me, P and Paolo!
 
 
Just nu sitter jag i tankar om att skaffa en kattunge. Vi har möss överallt, och jag håller på att bli tokig. Det finns verkligen ingenting värre än att höra dessa krafsande ljud i väggarna, samt att få dem springande över fötterna när man gräver i förrådet. Det enda problemet när det kommer till katter är att P verkligen hatar dem. Katter för honom ses synonymt med skadedjur. Sen gissar jag på att vår söta vovve Lus troligtvis skulle svälja kattungen levande om vi tog hit en. P förbjuder mig absolut inte att skaffa en katt, men ansvaret ligger helt och hållet på mig i sådana fall. Vilket är en väldigt sjyst deal med tanke på hans inställning till katter i överlag. Ujuj. Jag får verkligen överväga detta...
 
Idag väntar arbete. I sommar sker många olika event, och marknadsföring måste göras. Därefter måste jag till stan och införskaffa odlingstillbehör. Snön är nu helt borta, vilket innebär att arbete på gården börjat. Sakta men säkert blir det nog fint även här ;)
 
P & K

Postat av: Pauline

Låter som en härlig vistelse i afrika :) Fina bilder med. och ang. katt så tycker jag du ska skaffa en stor, fet norsk skogskatt^^ Dom är bra tåliga, spec mot kyla :)

2014-05-20 @ 13:21:39
Postat av: Angelica

Härligt det måste ha varit.
Jag skulle ha köpt mig en katt jag. ;)

2014-05-26 @ 22:50:12
URL: http://linneaangelica.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET NEDAN!






Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback